Maailma

 

Maailma ja olennot


Pelin sijoittuu Solasin fantasiamaailmaan, jossa ihmiset ja legendojen olennot elävät enemmän tai vähemmän sopuisasti rinnakkain. Samassa maailmassa pelattiin vuosina -20-21 Parlament of Owls -trilogia, mutta tällä pelillä ei ole suoraa yhteyttä kyseiseen kampanjaan. 

Maailma koostuu seitsemästä mantereesta, jotka ovat jakautuneet valtakuntiin. Larpin näyttämänä toimii Solasin manner (noin Euroopan kokoinen maa-alue) ja sen itäosissa oleva pieni ja puolueeton Pavon valtakunta. Syrjäisen sijainnin ja vähäisten luonnonvarojen takia valtakunta on saanut olla rauhassa, vaikka nyt onkin alkanut kulua huhuja siitä, että lännessä oleva suurin valtakunta Kirinin (jättivaltio, joka Euroopassa vastaisi Ranskan, Beneluxmaiden, Saksan, Tsekin ja Puolan kattavaa maa-alaa) olisi ajautunut sotaan naapureiden kanssa. Kirinin kuningaskunta on vuosisatojen ajan valloittanut pienempiä naapureitaan, mutta on viimeisimmän hallitsijan, viisi vuotta sitten kruunatun kuningas Bartholous III, valtakaudella ottanut rauhaisemman linjan. Ylellisyyttä rakastava nuori kuningas käytti valtion varoja kaikkeen muuhun paitsi puolustuksen suunnitteluun ja muutaman hallinto vuoden jälkeen paljastuikin, että edellisten kuninkaan kauden lopussa liittoutuneet ja vastaiskua suunnitelleet naapurimaat olivat valmiita käymään yhteistä ja julmaa vihollistaan vastaan. Niinpä sota syttyi puoli vuotta sitten ja Kirini kärsi välittömästi tappioita. Tappioputki on jatkunut siitä asti ja nyt alkaa olla kaikille selvää, että muutaman vuoden päästä valtakunta elää enää historian kirjoissa. 

Mutta tämä ei koske pavosilaisia muuten, kuin ehkä puheenaiheena.

Pelissä eletään tavallista alkukesän päivää Pavosin eteläisen rannikkokaupungissa Cristatusissa. Kahteen kilpailevaan kiltaan Phasiaan ja Ninaeen on saapunut merkittävältä taholta tärkeä toimeksianto, jota parhaista parhaat on lähetetty suorittamaan. Tehtävä on niin salainen, että joukkiot saavat avata ohjeet vasta matkalla, mutta sen he tietävät, että killan maine on pelissä. Ja että käveltävää olisi...

Valtakunnan yleistä tietoa

Hierarkia yhteiskunnassa ja osuus väestöstä:

1. ihmiset (60%)

2. elementaalit (30%)

3. ei-ihmiset (10%).

Ihmisiä on eniten ja elementaalien ja ei-ihmisten on mahdoton päästä tärkeisiin tehtäviin. Mutta killassa he ovat yhtä arvokkaita. Rasismi ei ole pelin sisältöä.


Hallintomuoto

  • Kuningaskunta
  • Lääninherrat

Uskonto

  • Ihmiset kuuluvat yleensä Aurinkojumalan seuraajiin. Esi-isät toivat uskonnon mukanaan eteläseltä mantereelta 1000 vuotta sitten kun ensimmäiset siirtokunnat perustettiin Solasiin.
  • Elementaalit palvovat elementaalijumalia
  • Ei-ihmiset palvovat esi-isiä.
  • Virallisesti ei ole uskonnonvapautta vaan kaikkien pitäisi seurata Aurinkojumalaa, mutta jos ei ihan temppelin edessä ala julistaa esi-isien sanomaa, niin ei ole ongelma.

Rahayksikkö

  • Kulta, hopea, kupari 
  • 1 kulta on 10 hopeaa ja yksi hopea 10 kuparia
  • (maanviljelijä tienaa 100 kultaa vuodessa, kauppias 1000 ja aatelinen 10 000)  


Elinkeinot

  • Kalastus
  • Osteripohjaisten tuotteiden vienti
  • Helmen kasvatus (maailman arvostetuimmat helmet tulevat Pavosista)

Cristatusin killat

Molemmat killat ovat virallisesti hyväksyttyjä ja valtakunnan lakeja ainakin päälisin puolin noudattavia instituutioita. Mikäli kruunulla, kauppiallaa tai maalaisella on jokin ongelma oli se sitten harvinaisten yrttien keruuta tai rosvojoukon metsästystä, he tietävät minne tulla asiansa kanssa. Ja ne kellä riittää rahkeita noiden erilaisten tehtävien täyttämiseen tietävät mistä niitä löytää.

Henkilö siis listautuu kiltaan ja voi sen jälkeen vastaanottaa tehtäviä joko yksin tai muiden kanssa. Ryhmät eivät yleensä ole pysyviä vaan kootaan jokaiselle tehtävälle, sen mukaan mitä taitoja tarvitaan. Suoritettuaan tehtävän, henkilö saa palkkion ja kilta ottaa välistä pienen siivun.

Kilta myös tarjoaa majoitusta ja ruokaa jäsenilleen ja killan jäsenkortilla saa alennusta kaupungilla. Killan sääntöjen rikkominen tarkoittaa karkoitusta ja karkoitetun on turha kuvitella saavansa helposti töitä lähimailta, sillä hänen maineensa on totaalisesti mennyt.

Killattomaksi jääminen on tosi iso juttu.


Phasia: 

Kilta on erikoistunut hienovaraisuutta vaativiin toimeksiantoihin, kuten vakoiluun, erilaisiin kuljetuksiin. Killan tärkein koodi on ylpeys siihen mitä tehdään.

Säännöt: 

Älä saata kiltaasi ikinä häpeään

Pidä aina huolta toisista killan jäsenistä

Aloitettu tehtävä on aina saatettava loppuun


Ninae:

Erikoistunut voimaa vaativiin toimeksiantoihin, kuten suojelu ja kovistelukeikkoihin, vartiointiin. Killan tärkein koodi on uskollisuus.

Säännöt: 

Älä ikinä vahingoita kiltasi omaisuutta tai mainetta

Olet niin arvokas, kuin olet uskollinen


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita